reklama

Absolvovali sme adenotómiu s dieťaťom

Článok o adenotómii, teda výbere nosnej mandle, by sa lepšie vynímal na niektorom „mamičkovskom“ portáli, ale keďže mám konto na blog.sme, uverejňujem ho tu. Ak Vás táto téma nezaujíma, kliknite pokojne inam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ak ste sa však ocitli v situácii, kedy v prípade Vášho dieťaťa padol definitívny ortieľ: „mandľa von“, určite ako rodič zháňate čo najviac informácií. O to viac, že ste ako zákonný zástupca dieťaťa postavený pred voľbu: vybrať ju v lokálnej, alebo celkovej anestézii? A následne – zvoliť súkromné centrum, alebo štátnu nemocnicu?

Hneď na úvod musím uviesť, že nemám medicínske vzdelanie, nejdem tu obhajovať ani jednu, ani druhú možnosť, len chcem napísať o našej skúsenosti a o tom, čo bolo pre nás ako rodičov (a možno viac pre mňa ako mamu) prioritou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Adenotómia v lokálnej anestéze znamená laicky povedané, že dieťa dostane „oblbovák“, pri operácii je pri vedomí (následne si však nič nepamätá) a po výkone môže ísť (po nejakom čase, potrebnom na pozorovanie) domov.

Pri celkovej anestézii zostáva dieťa na pozorovanie do nasledujúceho rána (neviem, ako v súkromných centrách).

Ako vždy keď riešim nejaký problém, „rozhodila som siete“ a rozprávala som sa so známymi vo svojom okolí, ktoré výber mandlí s deťmi už absolvovali. Každá z nich sa pre formu zákroku rozhodovala podľa toho, čo bolo pre ňu prioritou.

Lokálnu anestéziu volili mamičky, ktoré predovšetkým nechceli zaťažovať organizmus dieťaťa celkovou. Viacerým z nich vzhľadom k akémusi odporu k nemocničnému prostrediu tiež vyhovovalo, že sa tento zákrok vykonáva ambulantne a tiež nie je potrebné dlho čakať na termín. Vypočula som si viaceré príhody o tom, ako adenotómia prebehla u dieťaťa často úplne bezproblémovo, ale niekedy aj s traumou a odporom voči „bielemu plášťu“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti sú tak ako dospelí rôzne emocionálne naladené a to, čo niektoré zvládne „ľavou zadnou“, môže byť pre iné tvrdým orieškom. Preto oceňujem, že si rodič v tomto prípade môže vybrať formu zákroku.

Keďže je moje dcérka veľmi citlivá povaha, zvolili sme nakoniec adenotómiu v celkovej anestézii. Po počiatočnom váhaní (je možné absolvovať túto operáciu aj v rôznych súkromných centrách) sme sa rozhodli pre Detskú fakultnú nemocnicu na Kramároch (ORL) a musím napísať, že napriek tomu, že sme nikoho nepoznali, ani nikomu neplatili, boli sme úplne spokojní. Operácia prebehla bez problémov, lekári aj sestričky boli milí, ochotní, usmievaví. S dcérkou som mohla byť až pokým ju nepreviezli na operačnú sálu. Aj tam ju vlastne pani doktorka anesteziologička odniesla v náručí, lebo zaspala pri mne už po premedikácii. Najväčším zadosťučinením pre mňa bolo, keď mi dcérka po operácii povedala, že sa nepamätá vôbec na nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka ubytovania - oddelenie je pekne vynovené, vymaľované (až na predpotopné sociálne zariadenia) a malá si celkovo na ten krátky pobyt spomína v dobrom. (Aj vďaka milej spolupacientke Zuzke, s ktorou šantila na izbe)

Keďže aj ja som pomerne úzkostlivý typ, viac mi tiež vyhovovalo, že dieťa bude deň po operácii v nemocnici pod lekárskym dozorom a nebudem s ním sama doma, ak by došlo k prípadnému krvácaniu.

Ešte raz zdôrazňujem: nechcem nikomu robiť reklamu, každý rodič sa musí rozhodnúť podľa seba a podľa toho, čo pokladá za dôležité. Tento článok môže byť jedným z kamienkov do mozaiky informácií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A druhý dôvod, prečo som ho písala je ten, že sa všade píše, v akej mizérii je naše zdravotníctvo a akí sú lekári skorumpovaní a o pozitívnych skúsenostiach píše málokto. Preto by som chcela vyjadriť celému tímu ORL obyčajné ĎAKUJEM za dobre odvedenú prácu v mene jednej spokojnej mamy a spokojného dieťaťa.

Zdenka Šujanová

Zdenka Šujanová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všímam si udalosti všedného dňa, vzťahy a dianie okolo seba. Zoznam autorových rubrík:  PostrehySúkromnéLamačNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu