V prípade ktoréhokoľvek žiaka – nadaného, priemerného, ale aj toho s rôznymi poruchami učenia a správania, je základom úspechu individuálny prístup. Je to magická formulka všetkých psychológov, ktorí rozanalyzujú osobnosť dieťaťa na štyri strany, ale vy sa v konečnom dôsledku dozviete najmä to, že k nemu máte pristupovať individuálne.
Náš pán minister si myslí, že individuálny prístup učiteľov k deťom sa zlepší tak, že navýši počet žiakov v triedach. Možno sa tým zlepší aj ich psychohygiena, bezpečnosť v herni, telocvični, na vychádzkach, celkom určite to bude mať priaznivý dopad na psychiku učiteľa.
Napriek tomu, že situácia v školstve je katastrofálna, osobne si myslím, že aspoň v niektorých oblastiach sa pomaličky zlepšovala. Nie vďaka zásahom zhora, ale skôr zásluhou väčšej angažovanosti rodičov. Keď som sa pred rokom vrátila po materskej opäť za katedru, môžem úprimne prehlásiť, že som videla pozitívne zmeny – na našej škole je špeciálna pedagogička, ktorá sa individuálne venuje deťom s poruchami učenia, prehĺbila sa mailová komunikácia s rodičmi (vždy samozrejme závisí od toho, či je vôľa na oboch stranách), pravidelne sa tu koná množstvo mimoškolských aktivít . Znie to smiešne, ale teší ma, že môžeme fotiť na kopírke (pred šiestimi rokmi to ešte natoľko bežné nebolo).
Tieto pozitíva pripisujem skôr zmenám v myslení ľudí, ako nejakým osvieteným zásahom zhora.
Keby sa MŠSR na čele s ministrom držalo aspoň zásady „Keď nepomôžem, aspoň neuškodím“, ale najnovšie nám už neplatí ani to. Kúzelník vytiahol z klobúka kladivo na deti aj na učiteľov.
Milí rodičia, chcem Vám povedať, že nie je jedno, čo sa deje s Vaším dieťaťom dopoludnia, keď sa za ním zatvorí školská brána. To, či má možnosť rozvíjať svoj potenciál, získavať vedomosti, robiť tvorivé aktivity, závisí vo veľkej miere od počtu detí v triede. Nemôžete očakávať rovnakú kvalitu vyučovania, ak sa počet žiakov naraz zvýši o 10.
Verejná mienka má obrovskú silu, nebojme sa ju použiť.
SMERáci aj neSMERáci, modrí, červení, čierni, bieli, tu ide o VAŠE deti.